Somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

De ce lipsa de somn ingrasa? | devas.ro

Cercetarile demonstreaza ca lipsa somnului este asociata cu modificari negative ale metabolismului.

somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

Exista o legatura intre durata somnului si obezitate? Desi nu exista inca pierderea de grăsime split suficiente in legatura cu somnul la copii, potrivit unui studiu, copiii care au dormit sub 7,5 ore pe noapte fata de recomandate au avut un risc de trei ori mai crescut de a deveni obezi in decurs de 5 ani.

somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

Studiile mai arata ca persoanele care dorm putin nu mananca sanatos. In general, alimentatia lor nu este variata si un procent mare de calorii provine din snack-uri si cantitati mari de zahar, cofeina si alcool.

somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

Atat alimentatia hipercalorica, cat si snack-urile printre mese si saritul meselor principale favorizeaza cresterea in greutate si, in final, obezitatea. Exista o explicatie stiintifica pentru comportamentul alimentar al celor care dorm putin?

Cauzele emotionale ale excesului in greutate si fototerapia moderna, Dr Vali Ilies

Studiile experimentale evidentiaza ca privarea de somn determina disfunctii in metabolizarea zaharurilor din sange glucoza si influenteaza hormonii care controleaza apetitul.

Altfel spus, durata somnului afecteaza echilibrul hormonilor care regleaza senzatia de foame — grelina si leptina. De exemplu, hormonul grelina stimuleaza apetitul, in timp ce hormonul leptina il reduce.

somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

Cand organismul este privat de somn, nivelurile de grelina cresc si nivelurile de leptina scad, ceea ce duce la o crestere a senzatiei de foame si a apetitului. Studiile mai arata ca persoanele care sunt private de somn au o pofta mai mare de a consuma alimente bogate in calorii si in carbohidrati. Un alt factor important este oboseala asociata privarii de somn, ceea ce determina reducerea practicarii unei activitati fizice.

somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

Ce ne transmit datele care asociaza somnul inadecvat cu cresterea in greutate? Trebuie sa retii ca somnul suficient reprezinta o modalitate de a reduce riscul kilogramelor in plus si obezitate. Exista o tendinta de a acumula kilograme pe masura ce inaintezi in varsta.

Cum afectează lipsa somnului greutatea corporală Dacă vrei să slăbești asigură-te că dormi suficient. Când vine vorba de slăbit majoritatea ne gândim la dietă și sport, dar cercetările arată că există încă o componentă critică, și anume somnul. Oamenii de știință au concluzionat că somnul insuficient stimulează apetitul, ceea ce conduce la o alimentație abuzivă și deci acumulare de kilograme în plus.

Somnul inadecvat nu face decat sa agraveze aceasta tendinta. Daca esti deja supraponderal sau obez, pierderea in greutate va fi mai dificila in lipsa somnului suficient.

somnul mai mult ajută la scăderea în greutate

Somnul suficient merita sa fie inclus langa alimentatia echilibrata si miscarea fizica, toate acestea reprezentand aspectele esentiale ale sanatatii optime. Deci, iata inca un motiv sa profiti de un somn bun! Surse de informatie:.

E o întrebare la care a vrut să răspundă o cercetare Somnul îngraşă sau slăbeşte? E o întrebare pe care şi-o pun mulţi. Un studiu a făcut câteva clarificări cu privire la acest mit.

Mai multe despre acest subiect